Vysvětlení pojmů
Základy
| Hero | Hrdina. Hlavní jednotka, kterou hráč ovládá. | 
| Creep | Jednotka ovládaná počítačem, chodí na bojiště po skupinách a bojují, dokud neumřou. Proti hrdinům nemají šanci (snad kromě začátku hry). | 
| Lane | Bojiště. Jsou 3 - horní, prostřední a spodní. Na bojišti by měli být nejvíce 2 hrdinové, pokud ovšem tým nezkouší "Gank" nebo "Push". | 
| Shop | Obchod. Základní obchod je vedle Fontány života, další obchody - Tajemný, Outpost - jsou různě po mapě (záleží na kontrétní mapě). Některé věci lze koupit pouze v určitém obchodě. | 
| Healing fountain | Fontána života. Místo, kde hru začínáte a kde se objevíte poté, co zemřete. Velmi rychle vás léčí a doplňuje vám manu, zatímco na nepřátele, kteří jsou příliš blízko, zaútočí zničujícím útokem. | 
| Throne | Hlavní budova, která když je zničena, nastává konec hry. Vyhrajete nebo prohrajete podle toho, jesli byl zničen soupeřův Throne nebo váš. | 
Zkratky
| aoe | Area of effect; popisuje kouzla, která působí na cílovou oblast, ne na konkrétní cíl | 
| b nebo back | Stáhnout se, zpátky | 
| bot | Spodní bojiště | 
| cd | Cooldown, čas, který musíte čekat, než můžete znovu použít schopnost/kouzlo. | 
| crit | Kritický úder | 
| dd | Dvojité damage | 
| dmg | Damage | 
| def | Obrana | 
| dps | Damage za vteřinu | 
| ff | Ztráta | 
| gg | Dobrá hra | 
| hp | Zdraví | 
| ks | Ukradnutí zabití (a tím i peněz) | 
| lvl | Level | 
| mid | Prostřední bojiště; na začátku tam většinou chce každý hrdina orientovaný na střelbu; zde také dochází nejčastěji k potyčkám. | 
| miss nebo mia | Missing in action. Tím sdělíte týmu, že nepřátelský hrdina zmizel, aby byli více opatrní. | 
| mp | Mana | 
| pub | Veřejná hra | 
| rax | Kasárna. Když jsou zničena, creepové druhého týmu budou silnější. | 
| re | Říká se poté, co se "zmizelý" hrdina vrátí zpět na bojiště. | 
| regen | Regenerace | 
| rmk | Hrát znovu | 
| top | Horní bojiště | 
| ulti | Hrdinovo speciální (= čtvrté) kouzlo | 
| xp | Zkušenosti | 
Pojmy
| Backdoor | Stává se to ke konci hry. Útočící tým je celý v soupeřově základně a bojuje, zatímco jeden nebo více členů bránícího týmu proklouznou do základny útočícího týmu a snaží se udělat co největší škodu. S některými hrdiny docela účinné. | 
| Bash | Na chvíli (kolem 1 vteřiny) omráčit cíl a dát určité damage. | 
| Blink | Teleportovat se na krátkou vzdálenost. | 
| Buff | Podpůrné kouzlo, které vašeho nebo spojenecké hrdiny v něčem vylepšuje nebo jim nějak pomáhá. | 
| Channeling | Kouzlo (nebo schopnost), která trvá určitou dobu - té době se říká channeling. Některé mají vyvolávací čas. Channeling je přerušen, pokud je hráč omráčen. | 
| Deny | Doražení vlastních creepů (musí mít méně než 50% HP) nebo vlastních věží (musí mít velmi málo HP). Při takovémto doražení se sníží množství zkušeností i zlata, které nepřátelé obdrží. | 
| Farming | Zabíjení creepů ve velkém (i neutrálních), což vede k vysokému zisku peněz | 
| Feeder | Hráč, který hru neumí a neustále umírá, čímž dává soupeři hodně zlata i zkušeností. | 
| Gank | Celý tým se seskupí a přepadne jednoho nebo více soupeřových hrdinů. | 
| Kill-steal | "Ukradnutí zabití". Hráč, který dává poslední ránu (a získává tak zlato a více zkušeností) je kill-stealer. Pokud to děláte úmyslně a často, nebudete moc populární. | 
| Owning | Opakované zabíjení nepřátelských hrdinů. Hráč nebo tým, který je "owning" má převahu. | 
| Push | Posunout frontu na jednom bojišti co nejblíže k soupeřově základně. Děje se tak ve střední a pozdější části hry. | 
| Silence | Umlčení - umlčený hrdina nemůže sesílat kouzla a používat schopnosti |